Ile kalorii potrzebuję?

Ile kalorii potrzebuję?

Zapotrzebowanie kaloryczne zależy od wielu czynników, takich jak ogólny stan zdrowia, styl życia, płeć, wzrost, rozmiar i wiek. Wysoki 22-letni maratończyk potrzebuję więcej kalorii niż drobna 70-letnia kobieta prowadząca siedzący tryb życia.

Aby schudnąć, trzeba najpierw określić, ile kalorii potrzebuje nasz organizm do utrzymania stałej masy ciała. Poniżej znajdują się zalecenia Amerykańskiego Departamentu Zdrowia i  Usług Społecznych.

Ile kalorii potrzebuję?

Aby zacząć odchudzanie, musisz najpierw stworzyć deficyt kaloryczny

Jeżeli 1 kg masy ciała wynosi 3500 kcal, spożycie kalorii musi być o 500 kcal mniejsze niż normalnie, jeżeli chcesz stracić 1 kg tygodniowo. Żeby więc, stracić 2 kg, trzeba odjąć 1000 kcal od dziennego zapotrzebowania itp.Ile kalorii potrzebuję?

Nie koniecznie musisz tworzyć deficyt kaloryczny, możesz po prostu mniej jeść. Jeżeli jesteś 30-letnią kobietą z siedzącym trybem życia, może zwiększyć dzienne zapotrzebowanie o 400 kcal jeżeli pozostaniesz aktywna fizycznie.

Jeżeli obniżyłbyś dzienne zapotrzebowanie o 600 kcal i spalałbyś 400 kcal lub więcej dziennie, to teoretycznie powinieneś tracić 2 kg tygodniowo. (600+400= 1000 kcal dziennie x7 dni =7000 kcal, co równa się 2kg masy ciała.)

We will be happy to hear your thoughts

Zostaw komentarz