Jakie są najlepsze ćwiczenia odchudzające?

JaJakie są najlepsze ćwiczenia odchudzające?kie są najlepsze ćwiczenia odchudzające?

Eksperci twierdzą, że połączenia aerobiku i treningu oporowego jest idealne dla szybkiego i skutecznego, długotrwałego odchudzania.

Istnieją dwa główne rodzaje ćwiczeń, które należy wziąć pod uwagę:

  • Ćwiczenia aerobowe- często nazywane „ćwiczeniami kardio” są to energiczne ćwiczenia, które przyśpieszają krążenie tlenu przez krew i bicie serca. Są to np.: jazda na rowerze, pływanie, bieganie, szybkie marsz.
  • Trening oporowy- znany również jako „trening siłowy”, składa się z ćwiczeń, które wywołują skurcze mięśni i budują siłę, wytrzymałość beztlenową i rozmiar mięśni szkieletowych, co czyni cię silniejszym, a twoje mięśni większymi.

Ćwiczenia aerobowe są bardziej skuteczne na odchudzanie niż trening oporowy. Jednak większość naukowców i specjalistów podkreśla, że skuteczny plan treningowy powinien zawierać oba rodzaje ćwiczeń.Jakie są najlepsze ćwiczenia odchudzające?

Grupa ekspertów w dziedzinie fizjologii z Uniwersytetu Duke stwierdziła po badaniu porównującym aerobik i trening oporowy, że ćwiczenia aerobowe są lepszym sposobem na pozbyciesię tłuszczu. Jak mowia niektore opinie piperyna jest bardzo skutecznym srodkiem.

Trening oporowy w połączeniu z treningiem aerobowym może dać najlepsze efekty- główny badacz Leslie H. Willis, dodał, że uczestnicy badania, którzy wykonywali zarówno ćwiczenia aerobowe, jak i oporowe, najbardziej zredukowali obwód talii.

Pomimo, że ćwiczenia aerobowe spalają więcej kalorii na minutę niż trening oporowy, to nie znaczy, że powinniśmy go pomijać. Trening oporowy pomaga utrzymać masę mięśniową- ponieważ podczas diety jesteśmy narażeni na jej utratę. Im więcej masz mięśni, tym więcej kalorii spalisz przez minutę, nawet podczas odpoczynku.

W treningu siłowym, używanie lekkich ciężarów jest tak samo skutecznego

Trening oporowy nie musi koniecznie oznaczać pracy z bardzo ciężkimi ciężarami- badanie przeprowadzone na Uniwersytecie McMaster w Kanadzie pokazało, że taki sam stopień budowy mięśni można osiągnąć stosując lżejsze ciężary.

Lider badań, profesor Stuart Philips, powiedział, że zamiast forsować się i wysilać, żeby podnieść ciężkie ciężary, lepiej zdecydować się na lżejsze i ćwiczyć z nimi tak długo, aż starczy nam sił. Dodał również, że wzrost mięśni oznacza stymulowanie mięśni do produkcji nowych białek mięśniowych, proces ten po jakimś czasie skutkuje  znacznym przyrostem masy mięśniowej.Jakie są najlepsze ćwiczenia odchudzające?

Pamiętaj, że jeżeli wykonujesz trening oporowy, to kształt twojego ciała może zmienić się w szybkim tempie, ale twoja waga nie spadnie. Jeden cal sześcienny mięśni waży znacznie więcej niż cal sześcienny tłuszczu. Aby zauważyć poprawę, powinno się więc mierzyć obwód swojego ciała, a nie stawać na wagę. Obwód twojej talii może stawać się coraz mniejszy, natomiast waga może stać w miejscu.

We will be happy to hear your thoughts

Zostaw komentarz