Sen jest niezbędny do utraty i kontrolowania wagi

Sen jest niezbędny do utraty i kontrolowania wagi Sen jest niezbędny do utraty i kontrolowania wagi

Wystarczająca ilość snu, to niezbędny element skutecznego odchudzania i utrzymania prawidłowej masy ciała, ale ludzie często o tym zapominają.

Poniżej znajdują się najważniejsze informacje z badań dotyczących wpływu snu na wagę ciała:

Dobry sen jest kluczowy podczas odchudzania i do utrzymania kontroli masy ciała

 Naukowcy z Uniwersytetu w Ohio wykazali, że ludziom, którzy regularnie śpią, łatwiej jest zrzucić zbędne kilogramy i utrzymać smukłą sylwetkę.

Przez dobry sen rozumie się spanie co najmniej 7 godzin każdej nocy, mówi śledczy.

 W badaniu z udziałem prawie 70.000 kobiet, które miało na celu zbadanie wpływu snu na masę ciała, zespół porównał kobiety, które regularnie spały 7 godzin każdej nocy z tymi, które spały pięć lub mniej.

Okazało się, że kobiety, które nie spały wystarczającej ilości godzin, miało o 30% większe prawdopodobieństwa przybrania około 15 kg w ciągu następnych 16 lat. Pozbawionym snu kobietom grozi znacznie większe ryzyko stania się otyłymi w przyszłości.

Dr S. Patel i jego współpracownicy byli zaskoczeni faktem, że sen ma większy wpływ na masę ciała niż dieta i ćwiczenia.Sen jest niezbędny do utraty i kontrolowania wagi

Inne badanie, przeprowadzone w szpitalu Uniwersytetu Pensylwania wykazało, że zdrowe, dorosłe osoby, które późno się kładą lub śpią nie wystarczającą ilość godzin mają większą tendencje do tycia.

Badania opublikowane w CMAJ ( Magazyn Kanadyjskiego Towarzystwa Medycznego) również potwierdziły znaczenie odpowiedniej ilości snu na proces odchudzania.

We will be happy to hear your thoughts

Zostaw komentarz